Określ rynek docelowy oraz punkt przewodni reklamy
Na początku zdecydujmy się co będzie naszym punktem przewodnim – może to być konkretny produkt, jakaś innowacja, promocja czy ciekawa akcja, przedstawmy to co jest zaletą firmy w jak najlepszy sposób. Po ustaleniu głównego zamysłu reklamy należy określić grupę odbiorców, do której tą reklamę kierujemy. Możemy celować do określonej grupy wiekowej, do konkretnej płci czy osób majętnych, wszystko zależy od tego co oferujemy i do kogo najbardziej chcielibyśmy dotrzeć. Znając grupę docelowa możemy zacząć tworzyć reklamę, która zainteresuje odbiorców. Sprawdź czy w grupie, do której celujesz jest zapotrzebowanie na Twój produkt Ustalenie grupy i tematu reklamy to dopiero początek, trzeba zweryfikować czy nasz pomysł ma powodzenie i czy w danej grupie jest zapotrzebowanie na oferowany przez nas produkt. Na tej podstawie można ustalić intensywność reklam i zastanowić się jak najlepiej zareklamować nasz produkt.
Poznaj konkurencję
Warto sprawdzić jak reklamuje się konkurencja, jakie źródła reklamy wykorzystuje – może są to również torby papierowe, może newslettery, broszury, Social Media, gazety, blogi itp. Można podchwycić ciekawy pomysł na reklamę, nie chodzi tutaj o plagiatowanie ale zainspirowanie się i stworzenie własnego unikalnego pomysłu 🙂
Wymyśl hasło reklamowe i przyciągnij uwagę odbiorców
Aby pozyskać klientów trzeba wywołać ciekawość, zainteresować i zaintrygować czymś ciekawym. W reklamie należy zawrzeć wszystko podstawowe informacje, które chcemy przekazać, w sposób treściwy. Ważna jest także grafika i kolorystyka – wywołują pierwsze wrażenie i mogą wpłynąć na to czy klient spojrzy na naszą reklamę, kolorach pisaliśmy tutaj. Po ustaleniu najważniejszych treści możemy zabrać się za tworzenie reklamy 🙂