Ekologiczne, niczym szczególnym się niewyróżniające, w zasadzie – nijakie. To pierwsze skojarzenia, jakie przychodzą nam na myśl, gdy patrzymy na torebki z szarego papieru. Wiadomo, że pełnią one przede wszystkim funkcję utylitarną. Możemy w nie zapakować zakupy klienta, przenosić w nich firmowe gadżety czy przechowywać inne przedmioty, które chcemy mieć pod ręką. Okazuje się natomiast, że te sztampowe torebki z szarego papieru są wręcz niezbędne w wielu rodzajach działalności – również z czysto marketingowego punktu widzenia. Co jest takiego niezwykłego w szarych papierowych torebkach, że firmy z tak wielu branż chętnie w nie inwestują? Czy możesz wykorzystać je w swoim biznesie? Zebraliśmy 5 istotnych powodów.
Uniwersalność
Torebki z szarego papieru cechują się wyjątkową uniwersalnością, ponieważ mogą być wykorzystywane na co najmniej kilka sposobów: do pakowania produktów sprzedawanych w sklepie stacjonarnym, do przenoszenia jedzenia serwowanego na wynos, do wręczania klientom gadżetów czy materiałów reklamowych podczas targów/konferencji itd.
Funkcjonalność
Torebki z szarego papieru są dostępne w różnych wymiarach, a tym samym pojemnościach. Dzięki temu nie ma żadnego problemu z tym, aby przypisać im konkretne funkcje. Przykładowo: małe torebki, w rozmiarze XS doskonale nadają się do zapakowania w nie drobnych upominków dla klientów, jak eleganckie gadżety reklamowe. Będą również świetnym wyborem do sklepu jubilerskiego czy z elektroniką – takie gustowne opakowanie zapewni możliwość wygodnego przyniesienia produktu do domu.
Z kolei torby papierowe XL są oczywistym elementem wyposażenia sklepów odzieżowych i obuwniczych. Pomieścimy w nich karton z butami czy kilka ubrań, dbając tym samym o pozytywne doświadczenia konsumenta już na etapie płacenia za produkt.
Ekologiczność
Czas rozkładu plastiku szacuje się na około… 500 lat. To dostateczny argument przemawiający za tym, abyśmy na poważnie zabrali się za kwestię redukowania tak obarczających przyrodę odpadów. Zwłaszcza, że istnieje dla nich alternatywa – torebki z szarego papieru, rozkładające się średnio od 2 do 3 miesięcy. Różnica jest kolosalna.
Bardzo ciekawe wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Uniwersytet Łódzki. Ankietowani konsumenci przyznali w nim, że byliby skłonni zapłacić za dany produkt aż 17,4% więcej, jeśli miałby on być przyjazny naturze. Badanie zostało wykonane w 2016 roku i od tamtej pory nasza świadomość ekologiczna uległa znaczącemu podwyższeniu – można więc założyć, że współcześni konsumenci coraz częściej doceniają eko-producentów.
Swoje przywiązanie do ekologii można pokazać na wielu poziomach – między innymi poprzez formę opakowania. Konsument, który otrzyma od sprzedawcy szarą torbę papierową (samą w sobie kojarzącą się z eko-trendami) od razu dostaje komunikat: ta firma myśli o środowisku, naszej wspólnej przyszłości, jest nowoczesna i świadoma, nie patrzy tylko na zysk. Nie musimy chyba tłumaczyć, że taki wizerunek marki jest korzystny.
Wytrzymałość
Wydaje się, że torby papierowe nie mają wiele wspólnego z wytrzymałością. Tymczasem spacerując ulicami miast możemy bez trudu dostrzec osoby, które korzystają z nich znacznie dłużej, niż tylko na trasie ze sklepu do domu. Wiele zależy tutaj od jakości wykonania torby oraz od użytego materiału.
Spójrz, jak robimy to w Ecosac. Nasze torby papierowe produkujemy z papieru kraftowego (w 100% ekologiczny) o gramaturze między 90 a 100 gsm. Nie ma przypadku w tym, że torby zamawiają u nas zarówno największe marki odzieżowe, jak i restauratorzy – ci drudzy wykorzystują je w formie toreb cateringowych, idealnych do dostarczania posiłków na wynos.
Dobra wytrzymałość toreb papierowych sprawia, że marki mogą mieć uzasadnione nadzieje, iż ich elementy wizerunkowe będą rozpowszechniane przez klientów przez dłuższy czas, również w grupie osób, które nigdy wcześniej nie zetknęły się z marką.
Niski koszt inwestycji i łatwa dostępność
Torebki z szarego papieru bez wątpienia mogą zostać zaliczone do kategorii najtańszych nośników elementów identyfikacji wizualnej marki czy po prostu reklamy. Ich koszt jednostkowy jest bardzo niski, nawet po uwzględnieniu wydatków na usługę drukarni. Aktualne ceny toreb papierowych możesz łatwo sprawdzić w sklepie internetowym Ecosac.
Natomiast samo zamówienie torebek z szarego papieru jest zupełnie bezproblemowe – możesz to zrobić w 100% online, samodzielnie wybierając wariant wymiarowy produktu. W Ecosac zamówisz również usługę wykonania nadruku zgodnie z dostarczonym projektem (minimalne zamówienie od 5000 sztuk).
Po przeczytaniu tego poradnika z pewnością nie masz już wątpliwości, że te niepozorne torebki z szarego papieru mogą stać się ważnym elementem strategii wizerunkowej Twojej marki – zwłaszcza, jeśli jej model biznesowy zakłada bezpośredni kontakt z klientem. Estetyczna, ekologiczna torebka to doskonały sposób, aby od razu zrobić na nim pozytywne wrażenie.