Każdemu z nas zdarzyło się dostać w prezencie wino zapakowane w estetyczną torebkę. Jest to dość standardowy upominek przynoszony przez gości na domówkę czy wręczany z okazji świąt lub innego ważnego wydarzenia. Okazuje się jednak, że torebka na wino może mieć znacznie szersze zastosowanie, wykraczające poza relacje czysto towarzyskie. Wiele firm wykorzystuje tego typu opakowania w celach biznesowych, osiągając z tego tytułu wymierne korzyści, przede wszystkim wizerunkowe. W naszym poradniku opisujemy 5 pomysłów na użycie torebek na wino w biznesie.
Impreza firmowa
Takie imprezy organizuje się w różnych celach. Najczęściej chodzi po prostu o tzw. team building, czyli integrację pracowników, którzy powinni czuć, że firma o nich dba i zależy jej na utrzymaniu dobrej atmosfery w zespole. Co mają do tego torebki na wino?
To bardzo proste: zapakowany w nie alkohol może stanowić niedrogi, a efektowny i mile widziany upominek dla uczestników imprezy firmowej. To prosty gest, który zawsze jest dobrze odbierany przez pracowników. Wino, w odróżnieniu od innych alkoholi, jest eleganckie, nie budzi negatywnych skojarzeń i stanowi dość „bezpieczny” rodzaj upominku dla pracowników.
Imprezę firmową można zorganizować także z jakiejś ważnej okazji. Przykładowo: podpisania kluczowego kontraktu, zakończenia realizacji inwestycji, zawarcia porozumienia z nowym partnerem biznesowym czy jubileuszu działalności firmy. Do każdej z tych okazji idealnie pasują właśnie takie upominki, jak wino zapakowane w efektowną torebkę z firmowym nadrukiem.
Upominek firmowy dla kontrahentów
Najbardziej oczywistym przykładem biznesowego wykorzystania torebek na wino jest wręczanie zapakowanych w nie trunków kluczowym kontrahentom. Większość firm obdarowuje swoich partnerów biznesowych i ważnych klientów przy różnego rodzaju okazjach. Najczęściej są to zbliżające się święta, Nowy Rok, ale też jubileusz współpracy czy nawet osobiste święto (urodziny, imieniny etc.).
Takie gesty są bardzo ważne z biznesowego punktu widzenia. Po pierwsze: pomagają kreować atrakcyjny wizerunek marki. Po drugie: zacieśniają relacje z kontrahentami i klientami. Po trzecie: nie pozwalają im zapomnieć o marce, co może mieć przełożenie na długofalową współpracę.
O tym, jak istotne jest budowanie dobrych relacji z klientami i partnerami biznesowymi mogliśmy się przekonać w czasach kryzysu, kiedy to sieć kontaktów umożliwiła wielu biznesom utrzymanie się na powierzchni bez konieczności np. redukowania zatrudnienia.
I choć oczywiście nie ma bezpośredniego przełożenia między wręczaniem klientom i kontrahentom wina w efektownej torebce, to bez wątpienia takie drobne gesty budują dobrą atmosferę i zaufanie między obiema stronami współpracy.
Sprzedaż torebek na wino w sklepie monopolowym lub winiarni
Trudno o bardziej pragmatyczny sposób wykorzystania torebki na wino w celach biznesowych. Każdy właściciel sklepu z alkoholami czy sklepu degustacyjnego (np. w małej, prywatnej winiarni) powinien zainwestować w takie opakowania i udostępniać je swoim klientom – czy to w ramach upominku/gratisu do kupionego alkoholu, czy po prostu jako osobny produkt.
Torebki na wino mogą być dodatkowym źródłem dochodu. Wiele osób kupuje takie trunki, zwłaszcza lepsze gatunkowo, na prezent dla kogoś bliskiego. Praktycznie zawsze pada więc pytanie: czy macie torebki do wina? Jeśli są one dostępne w sklepie, to klient na pewno zdecyduje się na zakup.
Urozmaicenie działu z alkoholami w sklepie spożywczym/dyskoncie
Każdy sklep, który oferuje sprzedaż alkoholi (nawet jeśli nie są one bazowym asortymentem) powinien zaoferować torebki na wino. Dlaczego? Ponieważ te niepozorne opakowania mogą realnie przyczynić się do zwiększenia obrotów sklepu.
Działa tutaj prosty efekt psychologiczny. Osoba, która robi zakupy spożywcze, widząc torebki na wino tuż obok działu z alkoholami może sobie przypomnieć, że wkrótce idzie na imprezę do kogoś znajomego i przydałoby się zabrać ze sobą jakiś upominek. Wino w eleganckiej torebce będzie w sam raz.
Akcja marketingu bezpośredniego
Co prawda trudno byłoby sobie wyobrazić, aby jakakolwiek firma zdecydowała się rozdawać butelki wina na ulicy przypadkowym przechodniom, ale nie jest to już tak mało prawdopodobne w przypadku zorganizowania akcji marketingowej na przykład w nowo otwartym sklepie czy butiku (może to być event otwarcia, gala etc.).
Wino zapakowane w estetyczne torebki prezentujące elementy identyfikacji wizualnej marki jest bardzo atrakcyjnym upominkiem dla zaproszonych gości, który już na wstępie buduje profesjonalny, zaufany wizerunek biznesu.
Jak widać torebki na wino mają całkiem szerokie zastosowanie w biznesie i można je wykorzystywać w celach firmowych na różne sposoby. Sprawdź torebki dostępne od ręki w naszym sklepie internetowym. Oferujemy opakowania o standardowych wymiarach 16x8x39 cm wyposażone w wygodny uchwyt i wykonane z papieru kraft biały lub kraft eko w trzech wariantach kolorystycznych: białym, czerwonym oraz czarnym.