Nie od dziś wiadomo, że opakowanie ma duże znaczenie dla skuteczności działań marketingowych. Przy ich projektowaniu coraz większe znaczenie ma aspekt ekologiczny – czyli to, w jakim stopniu opakowanie jest przyjazne dla środowiska.
Czas na zmiany
Do tej pory konsumenci nie przywiązywali zbyt dużej wagi do tego czy opakowanie jest ekologiczne. Istotnymi czynnikami mającymi wpływ na zachowania nabywcze klientów były głównie cena i atrakcyjność wizualna. Obecnie preferencje te ulegają zmianie. Szacuje się, że w przeciągu najbliższych 10 lat najważniejszym czynnikiem, który będzie wyznaczał trendy rozwojowe w sektorze opakowań będzie zrównoważony rozwój. Podyktowane jest to faktem rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po produkty przyjazne środowisku i zwracają uwagę na to, czy firma w swoich działaniach kieruje się również dobrem planety.
Torba papierowa, jako odpowiedź na zapotrzebowanie
Fakt, że coraz więcej klientów zwraca uwagę na to, czy dana marka identyfikowana jest z działaniami na rzecz ochrony środowiska sprawia, że na znaczeniu zyskuje ekologiczny aspekt opakowań. Wiele firm wycofuje z użycia tradycyjne reklamówki foliowe wprowadzając na ich miejsce torby papierowe reklamowe. Wykonane z ekologicznego papieru makulaturowego torebki z logo są sygnałem dla konsumentów, że firma która zdecydowała się na takie rozwiązanie ma na uwadze dobro planety i nie są jej obojętne kwestie związane z ochroną środowiska. Kształtuje to pozytywny obraz marki w oczach klienta oraz przyciąga uwagę innych potencjalnych nabywców, dla których równie istotne są kwestie ekologii. Przykładowo świadomy ekologicznie konsument widząc na zakupach w galerii handlowej osobę, która niesie papierową torbę z makulatury zwróci uwagę na logo firmy widniejące na opakowaniu i z dużym prawdopodobieństwem odwiedzi ten sklep. Idąc tym tropem na torby papierowe reklamowe decyduje się coraz więcej supermarketów, drogerii, sklepów z odzieżą i obuwiem, księgarni itp. Tym samym rośnie popularność przyjaznych środowisku opakowań takich jak torba papierowa, której udział na rynku jeszcze kilkanaście lat temu był marginalny.
Torba papierowa – reklamowa wiztówka
Rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie opakowań, które mają jak najmniej szkodliwy wpływ na środowisko naturalne jednocześnie zachowując kluczowe właściwości takie jak m.in. pożądana funkcjonalność. Torby papierowe reklamowe Ecosac idealnie wpisują się w koncepcję zrównoważonego rozwoju. Większość papierów, z których są wykonane posiada specjalny certyfikat FSC® wydany przez Rainforest Alliance lub pochodzi z recyklingu. Dodatkowo nadruki na specjalnie zaprojektowanej torbie papierowej wykonuje się przy użyciu najwyższej jakości ekologicznych farb wodnych. Decydując się na papierowe torby Ecosac przedsiębiorca daje jasny sygnał klientom, że jego firma wykazuje się troską o ochronę środowiska. Pomaga to w kształtowaniu pozytywnego wizerunku marki i buduje zaufanie konsumentów.