24 września 2020

Torby eko z papieru: pokaż konsumentom, że Twojej marce nie jest wszystko jedno

eko-torby-z-papieru

Czy wiesz, że pierwsza wyprodukowana torebka foliowa jeszcze nie uległa rozkładowi? Nic dziwnego, skoro szacowany czas rozkładu plastiku wynosi około 500 lat. To oznacza, że z foliówkami, z których korzystamy dziś, kontakt mogą mieć w przyszłości nasze pra prawnuki. Trwa ogólnoświatowa dyskusja nad tym, w jaki sposób – bez wielkich strat dla gospodarki – ograniczyć zużycie plastiku. Małą cegiełką może tutaj okazać jeszcze szersze wykorzystywanie toreb eko z papieru. Mają one zastosowanie w wielu biznesach, stanowią konieczną alternatywę dla „foliówek”.

Ekologiczne postawy firm mile widziane przez konsumentów

Z raportu przygotowanego przez Deutsche Bank Research wynika, że coraz większa grupa konsumentów w swoich wyborach zwraca uwagę na kwestie bezpośrednio związane z ekologią. Jesteśmy coraz bardziej wrażliwi na los naszej planety. Przekłada się to także na decyzje biznesowe firm.

Skoro konsumenci chcą wybierać eko-marki, to większość firm próbuje budować taką narracje wokół swojej oferty. Aż 62% badanych Europejczyków zadeklarowało, że stara się rezygnować z zakupu opakowań jednorazowego użytku, ograniczając tym samym zużycie plastikowych torebek. Coraz chętniej zastępujemy je opakowaniami wielorazowymi, zwłaszcza tymi, które można łatwo poddać recyklingowi – pod tym względem zdecydowanie wyróżniają się torby eko z papieru.

To warto wiedzieć

Z analizy Deutsche Bank Research wynika także, że firmy, które zyskały renomę dbających o środowisko i walczących ze zmianami klimatycznymi, w ciągu roku notowały 15-procentowy wzrost zysków.

Jest rzeczą zupełnie oczywistą, że sam fakt, iż firma zaczynająca korzystać z ekologicznych toreb papierowych uczestniczy jeszcze w pełni w dyskursie ekologicznym (eco friendly). To jednak krok w dobrą stronę i czytelny sygnał dla konsumentów, którzy wybierając ofertę danego przedsiębiorstwa zwracają uwagę już nie tylko na cenę czy prezentację produktu, ale także na kwestie związane z ekologią.

Czy torby eko z papieru sprawdzają się w każdym biznesie?

Zdecydowanie tak. Decyduje o tym przede wszystkim ich nieprzeciętna funkcjonalność i uniwersalność. Przyszedł już czas, abyśmy zaczęli traktować torby eko z papieru, jako naturalny substytut popularnych „foliówek”. Nie jest prawdą, że torebka z papieru rozpada się w dłoniach i nie nadaje się do przenoszenia w niej cięższych przedmiotów. Wystarczy po prostu dopasować jej parametry do konkretnego przeznaczenia.

Jako przykład niech posłużą nam coraz popularniejsze torby cateringowe. Są wykonane z papieru kraftowego, a więc w 100% ekologicznego. Służą do pakowania w nie produktów spożywczych, w tym gotowych dań serwowanych na ciepło. Masowo korzystają z nich bary, restauracje, firmy świadczące usługę cateringu. Gdyby takie torby miały być mało wytrzymałe, to żadne przedsiębiorstwo nie ryzykowałoby strat finansowych, z jakimi wiązałoby się na przykład rozerwanie dna torebki i rozsypanie całej zawartości.

Innym przykładem mogą być torby papierowe w rozmiarze XL, także wykonane z papieru kraftowego i o wymiarach 54x14x44 cm (szerokość x dno x wysokość). Takie torby najchętniej zamawiają sklepy odzieżowe i obuwnicze oraz sieci spożywcze. Muszą one zatem prezentować nie tylko wysoką jakość wykonania, pasującą do charakteru marki, ale także wyróżniać się nieprzeciętną wytrzymałością. Z tego powodu wykonane są z papieru o wyższej gramaturze (100 gsm).

Torby eko z papieru z uwagi na swoją funkcjonalność i użyteczność z powodzeniem mogą być wykorzystywane w każdym biznesie i stanowić ważną część strategii wizerunkowej marki. To właśnie torba często jest jednym z pierwszych elementów, z jakimi ma kontakt klient. Warto zatem zadbać o to, aby był to kontakt satysfakcjonujący.

W rozpropagowaniu ekologicznych toreb z papieru pomogły… przepisy prawne

Od 1 stycznia 2018 roku w Polsce obowiązuje opłata recyklingowa naliczana od każdej torebki foliowej. Właśnie dlatego sklepy nie mogą już oferować ich za darmo (dotyczy to tylko torebek na zakupy) – najczęściej klienci płacą 40-50 groszy za jedną „foliówkę”. Niby niewiele, ale gdy weźmiemy pod uwagę, że aby przynieść do domu tygodniowe zakupy potrzebujemy co najmniej 4-5 takich torebek, to w skali roku uzbiera nam się już niezła suma.

Ciekawostka

Po wprowadzeniu podobnej opłaty w Szkocji, zużycie „foliówek” w tym kraju spadło aż o 90%. Tymczasem Polska nadal jest jednym z największych konsumentów plastiku w Unii Europejskiej.

W tym kontekście również można poszukać elementów wyróżniających markę sklepu na tle konkurencji i zaoferować klientom bezpłatne lub symbolicznie wycenione torby eko z papieru. Jeśli będą one wystarczająco wytrzymałe, a przy tym estetyczne (również pod względem nadruku), to istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że klienci będą z nich korzystać wielokrotnie. A to już stwarza ogromne pole do wypromowania marki w grupie osób, które do tej pory nie były jej klientami.

Ekologiczne torby z papieru dla Twojej firmy wygodnie zamówisz w sklepie internetowym Ecosac.

Może zainteresują Cię również:
Zadzwoń do nas Sklep internetowy
service-technology service-bags service-ecommerce allegro-icon facebook-icon instagram-icon