30 października 2020

Torba papierowa z nadrukiem, czyli ważny element budowania świadomości marki

Silna, rozpoznawalna marka jest bezcenna dla przedsiębiorcy. Jej zbudowanie wymaga czasu, inwestycji, ale przede wszystkim konsekwentnego trzymania się obranej strategii. Posiadając mocną markę nie trzeba już brać udziału w wojnie cenowej, można nakładać wyższe marże i ze spokojem reagować na kryzysy. W procesie budowania marki szczególnie istotne jest to, aby stworzyć atrakcyjną dla konsumentów identyfikację wizualną brandu, a następnie promować jej elementy, na czele z logotypem. Wykorzystujemy do tego różnego rodzaju nośniki: stronę internetową, social media, reklamę outdoorową i online, pojazdy firmowe, szyldy etc. W biznesach opartych na bezpośredniej sprzedaży produktów warto sięgać także po tak niepozorne elementy, jak torba papierowa z nadrukiem.

Wiodąca rola marki w procesie zakupowym

Bardzo interesujące badanie na temat tego, jak znajomość marki wpływa na decyzje zakupowe konsumentów, w 2019 roku przeprowadziła firma BioStat. Aż 87% respondentów (badanie objęło 1000 osób) przyznało, że w procesie zakupowym zwraca uwagę na markę produktu i jest to dla nich istotny czynnik decyzyjny. Ciekawostką jest przy tym fakt, że marka ma większe znaczenie dla mężczyzn niż dla kobiet.

Wszyscy chętnie kupujemy produkty marek, które znamy i lubimy. Nawet jeśli nigdy wcześniej nie mieliśmy z nimi do czynienia, to intuicyjnie podejrzewamy, że wybierając rzecz sygnowaną logo rozpoznawalnego brandu podejmujemy dobrą decyzję, oczekując wysokiej jakości, funkcjonalności, a w konsekwencji satysfakcji z posiadania danego produktu.

Dlatego współczesny marketing kładzie tak duży nacisk na branding, czyli właśnie budowanie świadomości marki w grupie docelowej produktu czy usługi. Posiadanie rozpoznawalnej, cieszącej się zaufaniem konsumentów marki stanowi ogromny handicap, pozwala zdystansować konkurencję, prowadzić niezależną politykę cenową, a docelowo także zoptymalizować koszty reklamy.

Spójrzmy na sztandarowy przykład udanego brandingu. Amerykańska firma Apple sprzedaje swoje produkty po bardzo wysokich cenach, a mimo to są one masowe, korzystają z nich miliony konsumentów na całym świecie. Każda kolejna premiera budzi ogromne emocje, jest szeroko komentowana w mediach i w Internecie. Apple zalicza wpadki, ale konsumenci je wybaczają, bo po prostu lubią markę firmy z Cupertino, pożądają jej produktów, uważają je za lepsze, bardziej prestiżowe, warte zapłacenia za nie znacznie wyższej ceny niż u konkurencji.

Oczywiście zdecydowana większość firm nie ma potencjału do zbudowania takiej marki, jak Apple. Każda natomiast powinna dbać o to, aby ich marka była ceniona przez konsumentów i cieszyła się ich zaufaniem. Pierwszym krokiem zawsze jest zbudowanie świadomości marki w grupie docelowej, w czym bardzo pomagają nośniki elementów identyfikacji wizualnej – w tym właśnie torba papierowa z nadrukiem.

W jakich branżach sprawdzają się torby papierowe?

Takie torby są naturalnym wyborem dla przedsiębiorców działających w szeroko pojętej branży handlowej – właścicieli sklepów odzieżowych, z elektroniką, księgarni, sklepów obuwniczych etc. Można je wykorzystywać także w sklepach spożywczych, udostępniając je klientom w formie alternatywy dla tradycyjnych torebek foliowych.

Torby papierowe z nadrukiem są dostępne w różnych rozmiarach, dzięki czemu nie powinno być problemu z dopasowaniem konkretnej torby do specyfiki danego biznesu. Przykładowo: mając markę odzieżową i prowadząc sklepy stacjonarne na pewno potrzebne będą torby papierowe w rozmiarze L oraz XL. Przydadzą się też te w rozmiarze M, które dobrze sprawdzają się do pakowania w nie drobniejszych elementów konfekcji, jak rękawiczki, szaliki, bielizna etc.

Torba papierowa z nadrukiem pełni nie tylko funkcję użytkową

Należy ją traktować także w kategorii mobilnego nośnika reklamy marki. Standardowo umieszczamy na niej elementy identyfikujące brand, czyli przede wszystkim logotyp, ewentualnie slogan marki. Taka torba pomaga w budowaniu pozytywnych doświadczeń konsumenta. Profesjonalizuje wizerunek firmy, dając konsumentowi poczucie, że podjął dobrą decyzję zakupową wiążąc się z marką.

Klient, który już kupił produkt, ma świadomość istnienia marki. Torba papierowa z nadrukiem wzmacnia ten efekt, ale dodatkowo może znacząco zwiększyć rozpoznawalność brandu w szerokiej grupie konsumenckiej. Klient spacerujący np. po galerii handlowej z zakupami zapakowanymi w atrakcyjną torbę papierową zupełnie nieświadomie promuje markę – jej logo jest doskonale widoczne dla innych klientów, co może w przyszłości wpłynąć na ich decyzje zakupowe (klasyczny efekt: „gdzieś już widziałem to logo”).

To warto wiedzieć

Dokładnie te same zalety charakteryzują torby cateringowe, które wykorzystuje się w branży gastronomicznej – na przykład w restauracjach i barach serwujących jedzenie na wynos.

Gotowe do zadrukowania torby papierowe wykonane z trwałego i ekologicznego papieru kraftowego zamówisz w sklepie internetowym Ecosac. Torby są dostępne w różnych wariantach wymiarowych i atrakcyjnych wersjach kolorystycznych.

Może zainteresują Cię również:
Zadzwoń do nas Sklep internetowy
service-technology service-bags service-ecommerce allegro-icon facebook-icon instagram-icon