Silna, rozpoznawalna marka jest bezcenna dla przedsiębiorcy. Jej zbudowanie wymaga czasu, inwestycji, ale przede wszystkim konsekwentnego trzymania się obranej strategii. Posiadając mocną markę nie trzeba już brać udziału w wojnie cenowej, można nakładać wyższe marże i ze spokojem reagować na kryzysy. W procesie budowania marki szczególnie istotne jest to, aby stworzyć atrakcyjną dla konsumentów identyfikację wizualną brandu, a następnie promować jej elementy, na czele z logotypem. Wykorzystujemy do tego różnego rodzaju nośniki: stronę internetową, social media, reklamę outdoorową i online, pojazdy firmowe, szyldy etc. W biznesach opartych na bezpośredniej sprzedaży produktów warto sięgać także po tak niepozorne elementy, jak torba papierowa z nadrukiem.
Wiodąca rola marki w procesie zakupowym
Bardzo interesujące badanie na temat tego, jak znajomość marki wpływa na decyzje zakupowe konsumentów, w 2019 roku przeprowadziła firma BioStat. Aż 87% respondentów (badanie objęło 1000 osób) przyznało, że w procesie zakupowym zwraca uwagę na markę produktu i jest to dla nich istotny czynnik decyzyjny. Ciekawostką jest przy tym fakt, że marka ma większe znaczenie dla mężczyzn niż dla kobiet.
Wszyscy chętnie kupujemy produkty marek, które znamy i lubimy. Nawet jeśli nigdy wcześniej nie mieliśmy z nimi do czynienia, to intuicyjnie podejrzewamy, że wybierając rzecz sygnowaną logo rozpoznawalnego brandu podejmujemy dobrą decyzję, oczekując wysokiej jakości, funkcjonalności, a w konsekwencji satysfakcji z posiadania danego produktu.
Dlatego współczesny marketing kładzie tak duży nacisk na branding, czyli właśnie budowanie świadomości marki w grupie docelowej produktu czy usługi. Posiadanie rozpoznawalnej, cieszącej się zaufaniem konsumentów marki stanowi ogromny handicap, pozwala zdystansować konkurencję, prowadzić niezależną politykę cenową, a docelowo także zoptymalizować koszty reklamy.
Spójrzmy na sztandarowy przykład udanego brandingu. Amerykańska firma Apple sprzedaje swoje produkty po bardzo wysokich cenach, a mimo to są one masowe, korzystają z nich miliony konsumentów na całym świecie. Każda kolejna premiera budzi ogromne emocje, jest szeroko komentowana w mediach i w Internecie. Apple zalicza wpadki, ale konsumenci je wybaczają, bo po prostu lubią markę firmy z Cupertino, pożądają jej produktów, uważają je za lepsze, bardziej prestiżowe, warte zapłacenia za nie znacznie wyższej ceny niż u konkurencji.
Oczywiście zdecydowana większość firm nie ma potencjału do zbudowania takiej marki, jak Apple. Każda natomiast powinna dbać o to, aby ich marka była ceniona przez konsumentów i cieszyła się ich zaufaniem. Pierwszym krokiem zawsze jest zbudowanie świadomości marki w grupie docelowej, w czym bardzo pomagają nośniki elementów identyfikacji wizualnej – w tym właśnie torba papierowa z nadrukiem.
W jakich branżach sprawdzają się torby papierowe?
Takie torby są naturalnym wyborem dla przedsiębiorców działających w szeroko pojętej branży handlowej – właścicieli sklepów odzieżowych, z elektroniką, księgarni, sklepów obuwniczych etc. Można je wykorzystywać także w sklepach spożywczych, udostępniając je klientom w formie alternatywy dla tradycyjnych torebek foliowych.
Torby papierowe z nadrukiem są dostępne w różnych rozmiarach, dzięki czemu nie powinno być problemu z dopasowaniem konkretnej torby do specyfiki danego biznesu. Przykładowo: mając markę odzieżową i prowadząc sklepy stacjonarne na pewno potrzebne będą torby papierowe w rozmiarze L oraz XL. Przydadzą się też te w rozmiarze M, które dobrze sprawdzają się do pakowania w nie drobniejszych elementów konfekcji, jak rękawiczki, szaliki, bielizna etc.
Torba papierowa z nadrukiem pełni nie tylko funkcję użytkową
Należy ją traktować także w kategorii mobilnego nośnika reklamy marki. Standardowo umieszczamy na niej elementy identyfikujące brand, czyli przede wszystkim logotyp, ewentualnie slogan marki. Taka torba pomaga w budowaniu pozytywnych doświadczeń konsumenta. Profesjonalizuje wizerunek firmy, dając konsumentowi poczucie, że podjął dobrą decyzję zakupową wiążąc się z marką.
Klient, który już kupił produkt, ma świadomość istnienia marki. Torba papierowa z nadrukiem wzmacnia ten efekt, ale dodatkowo może znacząco zwiększyć rozpoznawalność brandu w szerokiej grupie konsumenckiej. Klient spacerujący np. po galerii handlowej z zakupami zapakowanymi w atrakcyjną torbę papierową zupełnie nieświadomie promuje markę – jej logo jest doskonale widoczne dla innych klientów, co może w przyszłości wpłynąć na ich decyzje zakupowe (klasyczny efekt: „gdzieś już widziałem to logo”).
To warto wiedzieć
Dokładnie te same zalety charakteryzują torby cateringowe, które wykorzystuje się w branży gastronomicznej – na przykład w restauracjach i barach serwujących jedzenie na wynos.
Gotowe do zadrukowania torby papierowe wykonane z trwałego i ekologicznego papieru kraftowego zamówisz w sklepie internetowym Ecosac. Torby są dostępne w różnych wariantach wymiarowych i atrakcyjnych wersjach kolorystycznych.