30 marca 2021

Reklamówki papierowe – dlaczego są lepsze od foliowych?

W Polsce od dawna trwa kampania mająca na celu zniechęcenie nas do korzystania z popularnych torebek foliowych. Lubimy je, nadal chętnie sięgamy po nie w sklepie, choć coraz więcej z nas zdaje sobie sprawę z tego, że mają one fatalny wpływ na stan naszej planety. Stąd rośnie zainteresowanie reklamówkami papierowymi, w czym duży udział mają sklepy promujące takie opakowania. Dotyczy to już nie tylko sklepów odzieżowych czy obuwniczych, ale też spożywczych, budowlanych i z elektroniką. W naszym artykule wyjaśniamy, dlaczego takie działanie ma sens i jak możesz wykorzystać reklamówki papierowe w procesie budowania pozytywnego wizerunku marki sklepu.

Względy ekologiczne

Czy wiesz, że popularna foliówka rozkłada się nawet do 500 lat? Pisząc inaczej: jeśli weźmiesz taką torebkę ze sklepu, a po powrocie do domu wyrzucisz ją do śmieci, to musisz liczyć na to, że zostanie poddana recyklingowi. W przeciwnym razie trafi na wysypisko, gdzie spędzi kolejne setki lat i przyczyni się do dalszej degradacji naszej planety.

W przypadku reklamówek papierowych wygląda to zupełnie inaczej. W Ecosac produkujemy takie torby z papieru typu eko kraft lub kraft biały, który jest materiałem w 100% biodegradowalnym. Co to oznacza? Że torebka może zostać bez problemu poddana recyklingowi i posłużyć do produkcji kolejnego opakowania. Jeśli jednak ostatecznie trafi na wysypisko, to proces jej rozkładu będzie bez porównania krótszy i nie wpłynie to negatywnie na stan środowiska.

Promowanie postaw ekologicznych przynosi efekty. Coraz więcej osób świadomie wybiera papierowe torby zamiast foliówek, ponieważ nie chcą przykładać ręki do niszczenia planety. Warto kierować się tutaj dobrymi wzorcami – na przykład w Stanach Zjednoczonych pakowanie produktów spożywczych do toreb papierowych jest standardem od wielu lat. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w Polsce wyglądało to dokładnie tak samo.

Korzyść wizerunkowa dla marki

Marki, które korzystają z reklamówek papierowych zamiast foliowych, mogą liczyć na sympatię klientów – a to bezcenna wartość. Skoro już 7 na 10 konsumentów w Polsce przyznaje, że chętniej sięgnie po produkt marki dbającej o środowisko, to trudno jest zbagatelizować taką szansę na zwiększenie swoich udziałów w rynku czy umocnienie pozycji w branży.

Taka mała zmiana może szybko przełożyć się na wymierne profity. Wyobraźmy sobie sieć sklepów spożywczych, która organizuje kampanię marketingową w związku z całkowitą rezygnacją z używania torebek foliowych na rzecz reklamówek papierowych. Wokół tego tematu można zbudować bardzo korzystną dla marki narrację i w ten sposób pozyskać rzeszę nowych klientów.

Jako producent toreb reklamowych często słyszymy od przedsiębiorców, że boją się całkowicie zrezygnować z foliówek. Nie wiedzą, jak zareagują na to klienci, czy nadal będą chętnie robić u nich zakupy, czy nie przeniosą się do konkurencji. W większości przypadków takie obawy są na wyrost. Klienci szybko przekonają się do reklamówek papierowych, doceniając nie tylko ich estetyczny wygląd, ale też funkcjonalność i walor ekologiczny.

Wszechstronność

Popularne reklamówki foliowe mają to do siebie, że bardzo rzadko wykorzystujemy je do czegoś innego, niż przyniesienie zakupów ze sklepu. Niektórzy zastępują nimi tradycyjne worki na śmieci – i to wszystko. Cykl „życia” takiej torebki jest więc bardzo krótki, stąd warto zadać sobie pytanie o sens dalszego stosowania reklamówek foliowych.

Na tym tle reklamówki papierowe mogą być uznane za wyjątkowo wszechstronne. Nie dość, że są to torebki wielorazowego użytku, to jeszcze śmiało można wykorzystać je np. do przechowywania rzadko noszonych ubrań, pakowania prezentów czy po prostu przynoszenia zakupów z innych sklepów.

Konsumenci chętniej korzystają z torebek papierowych, ponieważ prezentują się one o niebo lepiej w porównaniu z typowymi foliówkami. To z kolei wpływa na sukcesywną popularyzację marki sklepu, którego logo zostało umieszczone na reklamówce papierowej. Wystarczy, że klient kilkakrotnie zabierze taką torbę na zakupy, aby niejako przy okazji stać się ambasadorem zaprezentowanej na niej marki.

Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię do tego, abyś zaczął częściej korzystać z reklamówek papierowych w swojej działalności i w ten sposób kreował proekologiczną postawę wśród klientów, zyskując na tym również wizerunkowo. Koniecznie zajrzyj do naszego sklepu z torbami papierowymi i sprawdź, co dla Ciebie przygotowaliśmy. W ofercie Ecosac znajdziesz torby z papieru w wielu rozmiarach, przydatne w każdym rodzaju działalności:

  • „xs” – 18x8x21 cm,
  • „xs” – 22x10x28 cm,
  • „s” – 25x11x32 cm,
  • „m” – 32x12x40 cm,
  • „m” – 32x17x39 cm,
  • „l” – 45x16x48 cm,
  • „xl” – 54x14x44 cm.

Dodatkowo oferujemy torby cateringowe, którymi łatwo zastąpisz dotychczas stosowane w Twojej restauracji foliówki. To będzie dobra zmiana zarówno dla środowiska, jak i Twoich klientów. W końcu przyjemniej jest dostać jedzenie na wynos zapakowane w estetyczną reklamówkę papierową niż w foliowy woreczek, prawda?

Może zainteresują Cię również:
Zadzwoń do nas Sklep internetowy
service-technology service-bags service-ecommerce allegro-icon facebook-icon instagram-icon