-->
12 lutego 2018

Krótkoterminowe cele reklamy

Faza wprowadzenia produktu na rynek

Faza wprowadzenia jest najdroższym etapem działalności, w którym musimy zapoznać naszych potencjalnych odbiorców z produktem, uświadomić im cel jego istnienia, zaznajomić z funkcjami i cechami, a na końcu przedstawić jego zastosowanie.

 

Pierwsze wrażenie często bywa najważniejsze. Od tego, jak zaprezentujemy produkt, w znacznym stopniu zależy jego sukces i zysk firmy, dlatego warto zainwestować w wyrazistą i przyciągającą uwagę kampanię reklamową. Odpowiednio skonstruowany przekaz reklamowy może przynieść wymierne korzyści w postaci zwiększenia zainteresowania marką i przyczynić się do wzrostu sprzedaży.

 

Faza wzrostu

Na tym etapie bardzo ważne jest uświadomienie konsumentowi, jak może wykorzystać nasz produkt i jakie potrzeby może za jego pomocą zaspokoić. W ten sposób przekonujemy adresatów reklamy do tego, że produkt jest im niezbędny i tym samym wywołujemy gotowość do jego zakupu.

 

Faza wzrostu charakteryzuje się zwiększeniem popytu na określone dobra. Stan ten zazwyczaj spowodowany jest okolicznościowymi wydarzeniami w naszym życiu lub uwarunkowaniami ekonomicznymi. Mogą być to np. święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, imieniny, urodziny, wypłata lub otrzymana premia.

 

Faza dojrzałości

Faza dojrzałości charakteryzuje się dużymi obrotami, jakie osiąga przedsiębiorstwo przy stosunkowo niewielkich kosztach. Na tym etapie bardzo ważne jest przedłużenie tego okresu tak, żeby utrzymywał się on jak najdłużej. Gdy sprzedaż utrzymuje się na stałym poziomie, przedsiębiorstwo ma pełną swobodę realizowania wszystkich ustalonych wcześniej celów reklamowych.

 

Najlepszą reklamą dla przedsiębiorstwa działającego już jakiś czas na rynku są zadowoleni klienci. Ich rekomendacja ma dużo większą siłę niż spoty telewizyjne lub billboardy, dlatego firmy muszą dbać o budowanie pozytywnego wizerunku, przeznaczając na to działanie stały budżet.

 

Bardzo skuteczną metodą podtrzymywania zainteresowania wśród klientów i budowania przywiązania do marki jest wręczanie im różnego typu gadżetów reklamowych w formie niezobowiązujących prezentów, o czym pisaliśmy tu: Gadżety reklamowe i ich rola w budowaniu wizerunku marki.

 

Faza spadku

Faza spadku to ostatnia faza cyklu życia produktu, w której przedsiębiorstwo w działaniach reklamowych dąży do jego wyprzedania lub skupia się już na promocji nowej oferty. To właśnie wtedy organizowane są wyprzedaże i klienci zachęcani są do kupienia produktu poprzez znaczne obniżenie jego ceny.

 

Krótkoterminowe cele reklamy oparte są na cyklu życia produktu i zmieniają się w zależności od fazy, w której się on znajduje. Zupełnie inne działania podejmowane są przy wprowadzeniu produktu na rynek, a inne w fazie jego dojrzałości lub spadku. Rozumiejąc tę zależność, dużo łatwiej będzie nam zaplanować skuteczne działania promocyjne.

Może zainteresują Cię również:
Zadzwoń do nas Sklep internetowy
service-technology service-bags service-ecommerce allegro-icon facebook-icon instagram-icon