Funkcja informacyjna reklamy
Funkcja informacyjna ma istotne znaczenie podczas podejmowania decyzji o zakupie. Jej rolą jest zaprezentowanie potencjalnemu konsumentowi oferowanego produktu, odwołując się przy tym do jego potrzeb i doświadczeń. Za jej pośrednictwem odbiorca zostaje poinformowany o istnieniu danego wyrobu i zapoznaje się z tego podstawowymi parametrami. Klientowi zostaje dostarczona wiedza dotycząca nowych produktów, technologii oraz funkcji. Głównym zadaniem funkcji informacyjnej reklamy jest więc budowanie rozpoznawalności marki i promowanie produktów, przy jednoczesnym wyszczególnieniu różnic między nimi.
Funkcja nakłaniająca — funkcja perswazyjna reklamy
Kolejną funkcją reklamy jest funkcja nakłaniająca, w przypadku której używa się także określenia „funkcja perswazyjna reklamy”. Jak sama nazwa wskazuje, jej zadaniem jest zachęcenie potencjalnych klientów do podjęcia decyzji o zakupie określonego towaru lub usługi. Innymi słowy, reklama ma przekonać nabywcę i zapewnić go o tym, że oferowany przez nas produkt posiada lepsze parametry od produktu konkurencyjnego. Dobrze skonstruowany przekaz reklamowy powinien zaprezentować przynajmniej jedną unikalną cechę towaru, z którą konsumenci będą utożsamiali daną markę i chętniej dokonywali zakupu. Przykładem tego typu cechy może być nowa, wyróżniająca się na rynku technologia, oryginalna receptura lub chociażby korzystna cena.
Funkcja przypominająca przekazu reklamowego
Celem funkcji przekazu reklamowego, a dokładniej funkcji przypominającej jest budowanie lojalności wśród konsumentów. Wiąże się to z utrzymaniem stałej grupy odbiorców, którzy będą korzystali z oferowanych usług lub nabywali towary sygnowane logo marki. W tym kontekście reklama powinna wskazywać główne korzyści z ich stosowania oraz utrwalać przekonanie klientów o wyższości tych produktów i usług nad konkurencją.
Reklama jest nieodłącznym elementem naszego życia. Chcąc wypromować produkty i usługi na rynku, a także zwiększyć rozpoznawalność marki, konieczne jest zainwestowanie w odpowiednie działania, które skłonią potencjalnych konsumentów do zapoznania się z ofertą. Ciekawym i skutecznym sposobem promowania swojego biznesu jest zainwestowanie w torby papierowe z logo firmy. Dobrze skonstruowany przekaz reklamowy sprawi, że firma zyska przewagę nad konkurencją i tym samym zwiększy sprzedaż oferowanych towarów. Planując kampanię warto dokładnie przemyśleć, jaki są cele i funkcje reklamy i do jakiej grupy odbiorców ją kierujemy. Dzięki temu promocja będzie skuteczna, a my osiągniemy zamierzony efekt.
Przeczytaj również: Jakie są cechy skutecznej reklamy?