-->
10 marca 2017

Jakie są podstawowe błędy przy tworzeniu logo?

Logo to jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej, który w znacznym stopniu wpływa na kwestie identyfikacji marki. Innymi słowy, jest to rodzaj wizytówki, która powinna być charakterystyczna i rozpoznawalna. Torby papierowe z logo i inne gadżety reklamowe mają za zadanie przyciągać uwagę klienta i wyrażać atrybuty marki, przywołując podstawowe jej cechy, dlatego tak istotne jest by logo zaprojektowane było w sposób przemyślany.

 

Tworząc i projektując logo powinniśmy wziąć pod uwagę wiele czynników, które będą miały bezpośredni wpływ na sukces kampanii i wystrzegać się błędów, które mogą niekorzystnie wpłynąć na wizerunek marki. Jeśli firma już na wstępie zrobi dobre wrażenie, dużo bardziej prawdopodobne jest, że uda się jej zdobyć zaufanie klienta i sfinalizować korzystniejszą transakcję, dlatego warto postawić na znak graficzny, który będzie oryginalny i zapadający w pamięć. Rzeczą, której należy się bezwzględnie wystrzegać jest kopiowanie pomysłów innych firm dopuszczając się bezpośrednio plagiatu lub biorąc sobie czyjąś pracę za wzór, do którego wprowadzamy własne modyfikacje. Rażące podobieństwo będzie miało negatywny wpływ zarówno na rozpoznawalność, jak i wizerunek marki, więc na dłuższą metę mocne inspirowanie się czyimś pomysłem nie popłaca. Częstym błędem jest także tworzenie logo, które jest wynikiem owczego pędu i zapatrzenia się w aktualne trendy, w efekcie czego ginie ono w masie takich samych obrazków. Tworzenie czegoś na zasadzie „bo wszyscy tak teraz robią” sprawi, że logo może nie spełnić swojego podstawowego zadania jakim jest przyciągnięcie uwagi klienta. Aby firma mogła w sposób zauważalny zaakcentować swoją obecność na rynku, niezbędne będzie stworzenie znaku graficznego, który jest oryginalny i zapadający w pamięć.

 

Przy projektowaniu logo nie warto zdawać się na prowizorkę i zlecać projektowania amatorom, tylko powierzyć pracę profesjonalnym grafikom. Oklepane obrazki, nieprzemyślany dobór kolorów, standardowa czcionka z Worda i wyraźnie widoczne piksele to prosta droga do tego, żeby potencjalnych klientów zniechęcić już na starcie. Dużym błędem jest także tworzenie logo, które jest nieustawne. Na monitorze prezentuje się ono bardzo dobrze, jednak używane w innych rozmiarach i na różnych przedmiotach takich jak torby papierowe, długopisy czy firmowe breloczki, nie wygląda już tak korzystnie. Ważne, żeby logo zapisane było w formacie, który pozwoli na uzyskanie maksymalnej jakości niezależnie od rozmiarów nadruku.

 

Bardzo często spotykanym błędem przy tworzeniu logo jest użycie zbyt dużej liczby kolorów. Taki projekt może sprawić wiele kłopotów i źle prezentować się w wersji monochromatycznej. Złotą zasadą jest postawienie na jeden, zdecydowany i mocny kolor. Pozostałe barwy powinny być raczej jego uzupełnieniem. Taki zabieg pomoże klientom łatwo rozpoznać markę i powiązać z rodzajem prowadzonej działalności. Jeśli nasz znak firmowy posiada slogan, ważna jest także czcionka, którą użyjemy. Powinna być ona dostosowana do charakteru branży i być możliwie jak najbardziej unikalna.

 

Projektując logo warto mieć na względzie fakt, że będzie ono wizytówką firmy, więc pojawi się nie tylko na stronie internetowej lecz także na różnego rodzaju gadżetach takich jak torby reklamowe, papierowe kalendarze, długopisy czy koszulki, dlatego warto najpierw dogłębnie zbadać rynek i przemyśleć projekt, dostosowując go do potencjalnego grona odbiorców. Wszelkie ewentualne zmiany będą o wiele łatwiejsze do wprowadzenia i zdecydowanie mniej kosztowne gdy zadecydujemy o nich jeszcze na etapie projektowania, dlatego warto poprosić grafika o przedstawienie kilku wersji logo i w razie wątpliwości poprosić o naniesienie stosownych poprawek.

Może zainteresują Cię również:
Zadzwoń do nas Sklep internetowy
service-technology service-bags service-ecommerce allegro-icon facebook-icon instagram-icon